Haydn: 32. (C-dúr) vonósnégyes, Hob. III:39, op. 33/3 („Madár”)
Eötvös: Korrespondenz
Beethoven: 15. (a-moll) vonósnégyes, op. 132
Quartet Integra: Kyoka Misawa, Rintaro Kikuno (hegedű), Itsuki Yamamoto (brácsa), Ye Un Park (cselló)
A 2015-ben alakult Quartet Integra többek között mint a 2021. évi Bartók Világverseny győztese lehet ismerős a budapesti közönség számára. 2026 tavaszi programjuk igazi zenei utazást kínál a bécsi klasszikától a 20. század végének zenéjéig és vissza. Első műsorszámuk a vonósnégyes műfajának atyjaként emlegetett Joseph Haydn egyik kompozíciója. Az 1781-es ún. Orosz kvartettekről (op. 33) maga a szerző mondta azt, hogy „teljesen új és különleges módon” készültek. A „madár” becenév a tételeket átszövő, madárcsicsergésre emlékeztető hegedűelőkék, -trillák és motívumok használatából ered. Eötvös Péter 1992-ben keletkezett vonósnégyesének címe (Korrespondenz, azaz Levelezés) a darab alapötletére utal: a mű Leopold Mozart és fia levelezéséből származó szövegtöredékek inspirálta „jelenetek” sorozata. Wolfgangot a brácsa, Leopoldot a cselló személyesíti meg, míg a két hegedű külső szemlélőként van jelen. Beethoven a-moll vonósnégyese a kamarazene történetének legszemélyesebb és legkomplexebb alkotásai közé tartozik, filozofikus mélységű, érzelmileg intenzív utazás az emberi lélek tájain. Harmadik tétele a zeneirodalom egyik legmegrendítőbb hálaéneke.
Rendező:
Zeneakadémia Koncertközpont
Jegyár:
4 500 Ft
Sorozat:
4x4 – Fiatal vonósnégyesek fókuszban