Dr. Antal Mór Szűcs Photo: Péter Lerch

Dr. Antal Mór Szűcs

Department of Teacher Education

Introduction to Music Therapy

Academic degree, university position: PhD; lecturer

Born: Budapest, 08/10/1988

Studies:

2015-2023. PhD: Education Theory; Eotvos Lorand University

2012-2015. Masters' degree: MA in Special Needs Education (Therapy); Eotvos Lorand University

2012-2014. Art Therapist - Music Therapist; Science University of Pécs

2007-2011. Special Needs Educator (Speech and Language therapy); Eotvos Lorand University, BA

 

Recordings:

  1. Kollektív Alternatív Zeneműhely: Mitológia I.
  2. Kollektív Alternatív Zeneműhely: Mitológia II.
  3. Vágtázó Halottkémek: Életzuhatag
  4. Vágtázó Halottkémek: Megmozdulnak a Föld Göröngyei
  5. VAD: Mesél a vadon EP
  6. VAD: Él a vadon
  7. Vágtázó Halottkémek: Fellázad a Semmibe Vett Öröklét

 

Publications:

Szűcs Antal Mór (2025). Fluenciazavarok I. Dadogás. In: Logopédia (szerk. Kas Bence, Marton Klára, Fehérné Kovács Zsuzsanna, Lőrik József) 198-221.

Szűcs Antal Mór (2025). Fluenciazavarok II. Hadarás. In: Logopédia (szerk. Kas Bence, Marton Klára, Fehérné Kovács Zsuzsanna, Lőrik József) 222-240.

Szűcs Antal Mór (2024). Mesezene az olvasási képességek fejlesztéséért. In: 16th Conference of J. Selye University, J. Selye University, Komárno, Slovakia, 185-191.

Patakiné Pásti Katalin, dr. Szűcs Antal Mór (2023). Társas szorongás terápiája a dadogás területén. Fejlesztő Pedagógia 34(1-3), 107-122.

Szűcs Antal Mór (2022). Mesezene: Introducing a New Hungarian Approach in Fostering Language Skills to Prepare Reading in Kindergarten. Gyermeknevelés, 10(2-3), 148-165.

Szűcs Antal Mór, Ványi Ágnes (2022). A Mesezene módszer mint emocionális híd az óvoda és iskola között. Gyermeknevelés, 10(1), 168-178.

Szűcs Antal Mór (2022). Mesezene, ami életre kelt. Néhány gondolat a módszer eszközeiről. In: Constantinovits, Vladár Zsuzsa; Bóna Judit (szerk.) Gondolkodni és beszélni - az anyanyelv-elsajátítástól a retorikáig, MediaCom Magyarország Kft., Budapest, 104-113.

Szűcs Antal Mór (2021). Hadarás, avagy a nyelvi automatizmus és a hallási visszacsatolás érintettségén alapuló folyamatossági zavar. Fejlesztő Pedagógia, 32(1-3), 41-49.

Sánta Kristóf, Szűcs Antal Mór (2021). Egyén és közösség a Kollektív Alternatív Zeneműhelyben. Fejlesztő Pedagógia, 32(1-3), 129-141.

Kovács Éva, Szűcs Antal Mór (2021). A dadogás terápiájának integrált megközelítése. Fejlesztő Pedagógia, 32(1-3), 25-40.

Szűcs Antal Mór (2020). A Mesezene rövid története. Fejlesztő Pedagógia, 31(4-6), 34-48.

Szűcs Antal Mór, Ványi Ágnes (2020). Mesezene módszertan. Fejlesztő Pedagógia, 31(4-6), 13-33.

Szűcs Antal Mór, Tar Éva (2020). A Mesezene módszer óvodai moduljának fonológiai feldolgozási műveletekre gyakorolt hatásának vizsgálata halmozottan hátrányos helyzetű gyermekeknél. Fejlesztő Pedagógia, 31(4-6), 65-74.

Ványi Ágnes, Szűcs Antal Mór (2020). Jépa, jetek, mogyojó, avagy Mesezene az artikuláció hibáinak javításában. Fejlesztő Pedagógia, 31(4-6), 158-166.

Szűcs Antal Mór (2020). Raptér: zeneterápiás elemek a dadogás logopédiai intervenciójában. Fejlesztő Pedagógia, 31(1-3), 93-99.

Farkas Henrietta, Szűcs Antal Mór (2020). A késleltetett hallási visszacsatolás rövidtávú hatása a dadogó személyek beszédére. Fejlesztő Pedagógia, 31(1-3), 42-63.

Szűcs Antal Mór, Tar Éva (2020). A Mesezene program óvodai moduljának hatása a fonológiai feldolgozás műveleteire. In: Bóna Judit, Krepsz Valéria (szerk.) Nyelvfejlődés csecsemőkortól kamaszkorig. Eötvös Kiadó, Budapest, 67-82.

Tar Éva, Szűcs Antal Mór (2019). A zenei fejlesztés és zeneterápia szerepe a beszédhanghibák tüneteit mutató gyermekek logopédiai ellátásában. In: Novák Géza Máté (szerk.) Részvétel és együttműködés a művészetpedagógiában: fókuszban a dráma- és színházpedagógia (konferenciakötet). ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar, Budapest, 251-253.

Szűcs Antal Mór (2019). Fonológiai tudatosság fejlesztése a Mesezene élménypedagógiai módszerével. In: Bóna Judit, Horváth Viktória (szerk.) Az anyanyelv-elsajátítás folyamata hároméves kor után (konferenciakötet). Eötvös Kiadó, Budapest, 307-323.

Szűcs Antal Mór, Ványi Ágnes (2018). A kreativitás fejlesztésének lehetőségei a Mesezene program rendszerén belül. In: Bodnár Gábor (szerk.) A művészet és a tudomány megújuló világképe a 21. század művészetpedagógiájában (konferenciakötet). ELTE Bölcsészettudományi Kar, Budapest, 118-119.

Szűcs Antal Mór, Stánicz Nikolett, Sánta Kristóf (2018). Akadálymentesített zeneoktatás. In: Bodnár Gábor (szerk.) A művészet és a tudomány megújuló világképe a 21. század művészetpedagógiájában (konferenciakötet). ELTE Bölcsészettudományi Kar, Budapest, 116-117.

Szűcs Antal Mór, Ványi Ágnes (2017). A Mesezene módszer bemutatása. In: Kárpáti Andrea (szerk.) A világ új képe a művészetben és a tudományban (konferenciakötet). ELTE Természettudományi Kar, Budapest, 161-162.

Szűcs Antal Mór (2017). Akadálymentesített gitároktatás. Fejlesztő Pedagógia, 28(1-2), 90-93.

Szűcs Antal Mór (2015). Mesezene II. A kisgyermek, 9(42), 4-6.

Szűcs Antal Mór (2015). Mesezene I. A kisgyermek, 9(41), 3-4.

Kottmayerné Bálint Enikő, Szűcs Antal Mór (2015). Mesezenével az élményszintű olvasástanításért II. Tanító, 53(9), 11-13.

Kottmayerné Bálint Enikó, Szűcs Antal Mór (2015). Mesezenével az élményszintű olvasástanításért I. Tanító, 53(8), 13-15.

Szűcs Antal Mór, Sánta Kristóf (2014). A Kollektív módszer, egy 21. századi terápiás szemléletű zeneoktatási program elméletben és gyakorlatban. Fejlesztő Pedagógia, 25(5-6), 28-45.

Ványi Ágnes, Sándor Krisztina, Szűcs Antal Mór (2014). Óvodai Mesezene program: hangulatmesék. Fejlesztő Pedagógia, 25(2), 48-64.

Ványi Ágnes, Sándor Krisztina, Szűcs Antal Mór (2014). Hangulatmesék – regény ovisoknak iskolához. Kollektív Kommunikációs Stúdió, Budaörs

Ványi Ágnes, Szűcs Antal Mór (2012). Hangfestő Mesék. Herman Ottó Általános Iskola és Budaörsi Logopédiai Intézet, Budaörs

Szűcs Antal Mór, Ványi Ágnes (2011). Mesefolyam és zenezörej módszer alkalmazásának hatásvizsgálata. Fejlesztő Pedagógia, 22(5-6), 4-18.

Szűcs Antal Mór, Ványi Ágnes (2011). Mesefolyam és zenezörej integrálása a Meixner-módszerbe. Fejlesztő Pedagógia, 22(4), 4-18.

 

Orchestral memberships:

Vágtázó Halottkémek: 2017 - to date

VAD: 2022 - to date

Afronauta band: 2024 - to date

 

Teaching experiences, visiting lectureships, master classes, lectures:

Eotvos Lorand University: 2016 - jelenleg; associate professor

Apor Vilmos Catholic College: 2023 - 2025; adjunct professor

University of Pécs: 2023 - to date; lecturer

 

Memberships:

Mesezene Association: founder, CEO

Kollektív Alternatív Zeneműhely Association: founder vice-president, artistic director

BeszÉLJ! Egyesület: founding member

Magyar Logopédusok Szakmai Szövetsége: member

 

Compositions: author of pop songs

 

Websitewww.facebook.com/drszucsantalmor

 

Contact: szucsantalmor@gmail.com